E-book: hoe maak je contentmanagement winstgevend?

Geschreven voor uitgevers, ingenieursbureaus en andere kennisintensieve bedrijven op zoek naar een goed contentmanagementsysteem. Uitgevers leven van content, voor hen is een goed vormgegeven contentmanagementlandschap van groot belang. Maar ook elke (onderwijs)instelling of elk bedrijf dat regelmatig uitgebreide (onderzoeks)rapporten of whitepapers verspreidt onder haar klanten heeft veel baat bij een slim opgezet contentmanagementproces.

Samenvatting:

Door de jaren heen verzamelt een organisatie een enorme hoeveelheid content. Van de totale hoeveelheid informatie is maar liefst 80% zogenoemde ‘ongestructureerde content’. Dit levert een chaotisch en onoverzichtelijk beeld op. Vaak is dezelfde informatie in meerdere bronnen opgeslagen of zijn er veel verschillende formaten. Even zo vaak is de gevraagde informatie ‘verstopt’ tussen overbodige gegevens. Er is weinig uitwisseling mogelijk en er zijn hoge kosten mee gemoeid om interfaces tussen bestanden te ontwikkelen. Door content te verrijken met metadata, wordt deze semantisch geordend in een kennisschema. Het resultaat: informatie is

  • aanzienlijk sneller,
  • accurater en
  • eenvoudiger terug te vinden.

Een goed contentmanagementproces en -systeem is van belang voor zowel het (sneller) ontwikkelen van nieuwe producten en functionaliteiten als ook voor het kunnen bedienen van andere en nieuwe media. Daarnaast zorgt een degelijk contentmanagementproces voor een significante besparing op redactie- en productiekosten.

Het e-book kunt u bestellen voor slechts 9,95 euro inclusief 21% btw. Voelt u zich geholpen door de informatie erin? Of is het voor u een handige en prettige handleiding? Dan waardeer ik het uiteraard enorm als u anderen op mijn e-book wilt wijzen, bijvoorbeeld via een tweet of LinkedIn-bericht.

Nu te koop voor 9,95 euro inclusief 21% btw.

Bestellen:

Uw naam voor op de factuur

Uw e-mailadres

Uw factuuradres

Dit e-book is waar nodig geïllustreerd en telt in totaal 73 pagina’s.

Aan bod komt:

  • Tien stappen om te nemen voor u overgaat tot aanschaf van een CMS
  • Welke gevolgen het kan hebben als u een CMS kiest zonder deze stappen te doorlopen
  • Welke korte- en langetermijnwinst met een goed CMS te behalen is
  • Theorie en uitleg over alle begrippen die u op uw zoektocht naar een goed CMS kunt tegenkomen
  • Met een praktijkcase van hoe een vakuitgever keuze en inzet van haar CMS heeft aangepakt
  • Websitetips en checklists aan het eind van ieder hoofdstuk

Wat andere lezers vinden:

“Helder geschreven, prettige stijl. Zelfs begrijpelijk voor een niet-ICT-er en uitgever. Naar mijn mening ook nuttig voor andere organisaties, vandaar dat ik ook anderen, niet uitgevers, erop heb geattendeerd.”
mr. Sacha Brakel, senior juridisch vakredacteur, Kluwer Schulinck

“Ik heb met veel plezier het e-book ‘Hoe maak je contentmanagement winstgevend?’ van Edwin de Kuiper gelezen. Edwin is iemand die weet waar hij het over heeft, dat is wel duidelijk. Daarbij is hij ook nog in staat gebleken de kern van onderzoek naar en impact, implementatie en revenuen van content management in een beknopt handboek bij elkaar te brengen. Het is altijd lastig schipperen tussen de verschillende niveaus van aandacht voor de diverse onderdelen. Wat is basiskennis, hoeveel detail, hoe technisch, het concept? Het is best spannend om dat bij elkaar te brengen in één document. Edwin is daar goed in geslaagd. Ook maakt Edwin goed duidelijk dat CM niet alleen gaat over de aanschaf van een tool, maar veel meer over een andere manier van werken waar meerdere disciplines bij zijn betrokken. Daar ligt dan ook bij bedrijven die CM overwegen de grootste uitdaging.”
Michiel Goosen, VBK-Media

Hartelijk dank voor uw interesse in het e-book

Voortaan mist u geen tips en trends meer want u ontvangt nu maandelijks een artikel over veranderingen in de uitgeverswereld. Wilt u dit liever niet ontvangen, geen punt, u kunt zich te allen tijde afmelden. Meer informatie treft u aan in de e-mail die naar u verstuurd is. Veel leesplezier!