Scan: hoe effectief is uw contentmanagementproces?

 

Deze scan is uitermate geschikt als u …

Bespaar op uw uitgeefproces en breng sneller producten op de markt

  • een contentmanagementsysteem (CMS) wilt aanschaffen,
  • keuzes in CMS-sen  moet maken,
  • of het bestaande proces wilt verbeteren of kosteneffectiever wilt maken.

Kunt u een van de volgende vragen met ja beantwoorden?

Dan is de kans groot dat een goed contentmanagementproces noodzakelijk is.

  • U gebruikt content (tekst, afbeeldingen, formules, …) in meer dan één publicatie.
  • U gebruikt elektronische en gedrukte media.
  • U hergebruikt contentonderdelen zoals paragrafen, hoofdstukken en tabellen. Zodat u content als tekst meerdere keren kunt verkopen.
  • Er zijn meerdere versies te beheren van tekst.
  • Er zijn meerdere contentbronnen die samenkomen.

Samenvatting:

We kijken naar de aanwezige contentmanagementprocessen binnen uw organisatie. Met name de zogenoemde ongestructureerde informatie krijgt extra aandacht. Onderzoek wijst uit dat 80% van alle informatie in een organisatie, ongestructureerd is!

Een goed contentmanagementproces en -systeem zorgt ervoor dat u sneller nieuwe producten en functionaliteiten kunt ontwikkelen, en andere media kunt bedienen. Daarnaast zorgt het voor een besparing op uw redactie- en productieproces.
Een voorbeeld. Denk aan rapporten. Reeds gemaakte rapporten kunt u vaak anonimiseren en zijn mogelijk commercieel interessant voor verschillende partijen in de branche. Of zelfs daarbuiten!

Ja, ik wil graag over de scan gebeld worden:

Uw naam (nodig voor aanvraag)

Uw e-mail (nodig voor aanvraag)

Telefoonnummer waarop u gebeld wilt worden

Keuze pakket
BasisUitgebreid

Aan bod komt:

Het gaat om het daadwerkelijk waardeactief maken van uw content. Dat wil zeggen dat u moet weten …

  • welke content beschikbaar is,
  • in welke context en
  • in welke processen bepaalde informatie wordt gebruikt.

Het analyseren en duidelijk maken waar en waarvoor die informatie belangrijk is, of waar u die kunt gebruiken, is de kern van deze analyse. Deze analyse geeft ook inzicht in het beheer en het (her)gebruik van uw content. Dat is belangrijk voor uw investeringsbeslissingen, zoals de keuze voor een nieuw CMS.

Basisscan

  • Interviews met uw mensen
  • In één werkdag
  • Analyse van uw processen
  • Bepaling aantal contentsoorten
  • Basis adviesrapport

Uitgebreide scan

  • Interviews met uw mensen
  • In vier werkdagen
  • Analyse van uw processen
  • Bepaling aantal contentsoorten
  • Bepaling van uw publicatiefunctionaliteiten
  • Uitgebreid adviesrapport
  • Beknopt stappenplan van waar u nu staat tot de aanschaf van een CMS

Wat klanten vinden:

“Edwin is a thought professional in the highly specialized field of content and cms (content management systems). His advice is realistic, so can be implemented in practice. He sees possibilities for (y)our business you haven’t considered before. Worthwile to ask for an advice and possible implementation.”
Joost Heessels, Managing Director Magenta Publishing

“Edwin heeft ons uitstekend geholpen bij het bepalen van onze behoefte op het gebied van Content Management, het formuleren van de vraag in een RFP en het beoordelen van de aanbieders. Ook heeft hij uitstekend werk geleverd bij het inhoudelijk monitoren van het proces.”
AEbele Kluwer, Managing Director and owner, Æneas, Uitgeverij van Vakinformatie bv

Investering:

  • De basisscan is 900 euro exclusief 21% btw. Na overleg en na het verzamelen van alle benodigde informatie voor de scan ontvangt u de scan binnen 5 werkdagen.
  • De uitgebreidere scan is 3.200 euro exclusief 21% btw en reiskosten (0,19 euro per km). Na overleg en na het verzamelen van alle benodigde informatie voor de scan ontvangt u de scan binnen 15 werkdagen.

Geef bij uw aanvraag uw interesse aan, dan bel ik u voor uitleg & overleg.

Bekijk alle diensten van Nieuw-Initiatief