Procesanalyse: uw informatiestromen helder

Hebt u een document of een schematisch overzicht waarin uw processen beschreven zijn? Kunt u uitleggen aan een IT-bedrijf wat zij moeten ondersteunen? Of hoe u kunt veranderen én communiceren zodat een effectiever proces wordt ingericht?

Is het antwoord ‘nee’ dan kunt u daar met deze procesanalyse verandering in brengen. Ik zet de gewenste processen in een eenvoudig visueel model voor u.
Ook geschikt voor organisaties die zich willen certificeren. Goed inzicht in uw processen is voor certificering een vereiste.

Samenvatting:

In elke organisatie lopen processen. Vaak zijn deze processen niet beschreven of zelfs onbekend bij werknemers. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij persoonsgebonden processen.
Herkent u dit?

  • Werknemers die aangeven: “Ja maar, ik doe dat altijd zo.”
  • “Sorry, Boudewijn is vandaag niet aanwezig en hij weet waar je deze informatie op kunt halen.”
  • “Astrid is ziek. Zij heeft het document in haar e-mail en wij kunnen daar niet bij.”
  • “Dit pakket moet met spoed naar de klant, want het heeft al drie weken bij Jaap gelegen.”

Ik hanteer een pragmatische methode om snel inzichtelijk te krijgen hoe de processen er nu uitzien en hoe u wenst dat ze eruit zien.

Ja, ik wil graag over een procesanalyse gebeld worden:

Uw naam (nodig voor aanvraag)

Uw e-mail (nodig voor aanvraag)

Telefoonnummer waarop u gebeld wilt worden

Voorkeur maand
JanuariFebruariMaartAprilMeiJuniJuliAugustusSeptemberOktoberNovemberDecember

Aan bod komt:

  • Communicatie: Maak uw processen meetbaar om voordelen van veranderingen te kunnen zien en vooral te communiceren.
  • Kennismanagement: wat te doen wanneer de kennis voornamelijk in de hoofden van uw mensen zit.
  • Effectiviteit: om de resultaten van een proces te kunnen beoordelen, moet duidelijk zijn welke kwaliteitsregels u wilt realiseren (KPI’s: Kritieke Prestatie-indicatoren).
  • Organisatie: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Het moet duidelijk zijn wie wat doet in het proces en wie verantwoordelijk en aanspreekbaar is.
  • Procesverbetering: om een proces te kunnen verbeteren moet u eerst de processen in kaart gebracht hebben.
  • Procesarchitectuur: laat de diverse processen op elkaar aansluiten, zowel intern als in samenwerking met externe partners.
  • Informatiearchitectuur: de meeste processen worden ondersteund door informatiesystemen. Krijg duidelijk bij welke processtappen u een informatiesysteem gebruikt.
  • Outsourcing: vereist dat uw proces volkomen duidelijk en inzichtelijk is.
  • Bedrijfsresultaat: om uw bedrijfsresultaat werkelijk te verbeteren moet u de processen kunnen sturen.

Investering en beschikbare data:

De investering is afhankelijk van de complexiteit en de duur van de opdracht. Ik ben beschikbaar voor opdrachten door heel Nederland/België. Mijn telefoonnummer: +31 626 665 626.
Als u liever gebeld wordt, vul dan het formulier hierboven in.

Wat klanten vinden:

“Edwin heeft laten zien dat hij in een korte tijd snel de processen in kaart kan brengen op een prettige manier. Dit communiceert hij zowel voor de medewerkers als het management op een doeltreffende manier. Hierbij weet hij vanuit overzicht de processen te positioneren. Het begeleiden van de organisatie naar een RFP-procedure gaat professioneel. Ik heb hem inmiddels ook voor het vervolg ingehuurd.”
Jacques van Dongen, CEO/algemeen directeur, LTO Vastgoed

Bekijk alle diensten van Nieuw-Initiatief